Snö del 2 & köksskänken på plats!

Japp, det blev bärsele till förskolan sen! Vår vagn är bra, men idag var den kass när det bara fastnade modd på framhjulen som gjorde att de låste sig helt. Slutade med att jag gick med vagnen nedtryckt och bara körde på bakhjulen. Så Nova fick hänga som en liten söt isbjörn på min mage och som tur var så hade snöandet upphört då.

image

image

Hemma var det bara in och vända och så ut igen. Är det snö och man har trädgård, och en treåring måste man självklart ut och bygga en snögubbe! 🙂

image

Första snögubben i vår trädgård!

image

Med armar också

Det var väldigt blöt snö som gick lätt att rulla till stora bollar så snögubben blev ju betydligt större än vad jag hade tänkt först, men Oliver var nöjd. Speciellt eftersom han fick sig en morotsnäsa! 🙂
Dock hör jag hur regnet vräker ner utanför fönstret nu så herr snögubbe lär inte vara så reslig imorgon…

Väl inne igen var jag en pysslig och god fru som lagade mat och kokade fudge. Samtidigt. Ensam med två barn. Johan var iväg och spelade bordtennis efter jobbet så jag stod för kvällens middag och passade även på att baka lite till helgens kalas. Barnen var väldigt snälla som fann sig i att roa sig själva i köket under tiden.

image

Jordnötsfudge!

Avslutningsvis denna dag fick vi hem en skänk till köket! Vi hittade till slut en på Blocket som passade så det var skönt att få undan de kökssaker som hittills inte fått plats nån annanstans.

image

Skänk i ek på plats! Ja, tavlan ska flyttas.

Nu ligger jag nere i gillestugan med fötterna på bordet och pustar ut efter en ganska intensiv dag. Det blir nog sängen snart. Ska bara…orka…resa mig…

Kommentera

