Lagat smakisar till Nova

Idag fick jag tid över och tummen ur för att göra barnmatspuréer till Nova. Jag har medvetet väntat med det lite och känner ingen stress över att börja ge hela portioner utan tänkte mer börja introducera så smått nu. Precis som de första smakisarna till Oliver så gjorde jag idag en morot- och potatispuré samt en broccoli- och potatispuré. Enkelt och smidigt. Ännu smidigare denna gång än sist med en dubbel så bra stavmixer nu 😉
Så medan grabbarna var nere i bodegan satt Nova i matstolen och lekte med lite leksaker och jag dansade omkring i köket till Spotify med trallvänlig pop blandat med julmusik samtidigt som jag lagade barnmat till Novis.

image

image

image  image

image  image

image

Jag kunde förståss inte låta bli att ge lite morotspuré så fort det svalnat. Reaktionen blev bättre än väntat, hon gillade det och gapade efter mer direkt 🙂

Kommentera

