Olivers nya dagis

Idag lämnade jag Oliver ”själv” på hans nya dagis för första gången. Jag var på besök i måndags under utevistelsen, och igår var vi där på morgonen och han fick leka inomhus och vara med på fruktstunden. Jag skulle väl vara med idag också egentligen, men då de skulle ut på utflykt idag och han ändå inte verkade så beroende av mig så lämnade jag av honom precis när de skulle gå ut med de andra större barnen.
image

image

Hela den där dagisbiten rör upp många känslor för mig. När man lämnar ett så fantastiskt dagis som han gick på inne i stan, med sån underbar personal så får nog vilket dagis som helst svårt att mäta sig med det gamla. När vi sedan kommer till detta dagis med rätt nedgångna och sunkiga lokaler och sjukskrivningar i personalen känns det inte bra i magen. Själva verksamheten kan hända är lika bra, men jag skulle ju ljuga om jag inte sa att jag saknade Olivers gamla dagis sjukt mycket.
Tack och lov så är Oliver en framåt och anpassningsbar kille som nog tar det här bättre än mig, och som inte bryr sig om skruvhål och slitage på väggarna.

image  image

Bilderna ovan är från igår på väg hem från dagis, soligt men kallt.
Det positiva med detta nya dagis är att det ligger ungefär lika nära hemmet som vårt förra, men nu utan branta backar så det går utmärkt för Oliver att ”cykla” dit och hem. Perfekt då han kan hålla samma tempo som jag går med vagnen 🙂 Jag gillar också att de tar ut barnen varje dag minst en gång, oavsett väder. Till och med sovstunden sker ute i vagnar för de som sover dag ännu.

Så här sitter jag nu, Oliver på dagis och Novis ligger ute och sover i vagnen på altanen. Det är så tyst! Unnar mig några minuter i soffan innan jag tar itu med plockandet.

image

Kommentera

