Sista dagen…

Idag gick jag, minst sagt vemodigt, och lämnade Oliver för sista gången på hans nuvarande dagis. Han gick som vanligt glad i hågen hela vägen och sprang in till sina kompisar utan en tanke på att säga hejdå till mig. Jag växlade bara några få ord med en av pedagogerna som jag kommer sakna nåt enormt. Vet att det kommer bli en väldigt tuff hämtning i eftermiddag 😦

image

Denna backen har vi gått många gånger i...

Vi har pratat med Oliver om att han ska få gå på ett annat dagis när vi flyttat till ”stora huset”, men jag tror inte han förstår den biten. Samtidigt tror jag han kommer ta den här övergången bättre än mig, det är jag som är sentimental och tycker det är skitjobbigt att rycka upp honom från hans dagis där vi trivs så bra.
Nästa vecka kommer han vara ”dagisledig” och vara hemma med mig och Nova i huset. Känns bra att han får en liten paus och får känna sig hemma i huset först.

Nu sitter jag på bussen på väg ut till Dalsjöfors där jag ska på den andra träffen av en mammagrupp med Nova. Kul att få komma med i en grupp här ute och förhoppningsvis få lära känna lite mammor där vi kommer bo 🙂

Kommentera

