Flytt in progress

Ordet flyttkaos tror jag knappt räcker för att beskriva vår lägenhet just nu =P Skåp och garderober töms av allt eftersom lådor fylls upp. Det är kartonger överallt och den golvyta som inte fyllts med kartonger är täckt av legobitar och andra leksaker som Oliver sprider omkring sig. Man får kolla var man går med andra ord 😉
Jag undrar om det blir ännu mer kaos när detta körs till huset, eller om det blir lite struktur med lådorna. Vi har märkt upp de flesta, men då vi nästan uteslutande använt banankartonger så ser man ju ganska bra vad de innehåller. Men visst lär vi väl stå där sen och slita vårt hår för att vi inte hittar pastasleven eller ett decilitermått… 😉

image

Planen är att mina föräldrar kommer på fredag förmiddag för att ta barnen medan vi ska till banken och få nycklarna till huset. Sedan är det bara att sätta igång och köra för glatta livet! Vi får hjälp av Mange under fredagen, så vi ska försöka hinna med så mycket som möjligt då. Om allt flyter på bra är tanken att sängarna flyttas på fredagen så vi sover första natten redan då! Men jag vet att jag får vara beredd på att det kan ändras.
Nu ska vi försöka få två barn att sova här!
Flyttkaos signing out!

Kommentera

