En vecka kvar till flytt

Om en vecka sitter jag kanske i soffan i vårt hus! Eller så springer jag och bär kartonger för glatta livet så svetten rinner… Oavsett vad jag gör just tio över fyra så har vi fått nycklarna och påbörjat transport av alla våra saker till vårt nya hem. Om en vecka! Det är ju inte länge alls…
Vårt hem nu börjar se mer och mer kaotiskt ut. Det travas upp kartonger här och var, både fyllda och tomma. Vår lilla lokala Ica-butik har kunnat sponsra oss med förvånansvärt många banankartonger vilket är otroligt tacksamt. Hittills har vi packat ner prydnadssaker, finporslin och så har vi även börjat med våra garderober. Jag kan sammanfatta det så här: jag kommer inte behöva köpa nya kläder till mig själv på väldigt länge! Av två anledningar; dels att jag inser nu att jag har förbaskat mycket, men också för att jag kan ha nästan allt! Bra för egot att väldigt många av mina gamla kläder passar igen 🙂

image

Ronja har hittat en ny absolut favoritplats!

Idag gick vi in och adressändrade, så check i den boxen nu. Känna som det mesta på listan är avbockat nu, el, vatten, hemförsäkring… Kvar är dock beställning av TV och bredband. Vi har nog slutligen bestämt oss för vad vi ska ha nu i alla fall.

image

Adressändring check!

På söndag ska vi ut till huset igen för att gå genom praktiska saker med säljarna såsom värmehållning, larm med mera. Ett sista besök, nästa gång är det vi som har nyckeln…! 🙂

3 thoughts on “En vecka kvar till flytt

    • Tack, jag vet. Säljarna påminde oss om detta som tur var, det var något vi helt missat annars. Dock måste vi ringa för detta på inflyttningsdagen då det inte kunde ordnas med i förhand tydligen. Samma med vatten. Så har satt larm på mobilen nu! =P

Kommentera

