Nova och nappen

Som jag skrivit innan så har inte Nova varit så förtjust i napp. Redan första gången vi gav den var hon skeptisk, och sedan har ser varierat om hon velat ta den eller ej. Det har funkat ibland, oftast inte. Sen kom en vändning och hon totalvägrade! Och tro mig, jag lirkade, trugade och försökte verkligen men hon spottade bara ut den eller rent av hulkade sig av nappen.
Detta blev väldigt tröttsamt för mig då det enda som hjälpte när hon blev lite gnällig var att ta fram bröstet.
MEN så för en vecka sedan kom vändningen igen! Natten till torsdagen vaknade hon efter att ha fått ersättning, och jag tyckte det var lite tidigt för matning igen, så av någon anledning försökte jag ge henne nappen. Jag vet inte riktigt varför, jag hade ju nästan gett upp vid det här laget, men antagligen var jag för trött för att fatta det just då… Och då tog hon nappen, och somnade om!?
Under dagen sedan gick det hur bra som helst med nappen och hon tog den på första försöket! Sedan dess har det funkat jättebra och det är så skönt för min del som inte behöver ha henne hängandes i tutten jämt och ständigt! 🙂 Big relief!
Både anatomiska och symmetriska nappar funkar men de ska vara i naturgummi/latex.
Får bara hoppas det sitter i nu och inte vänder igen! =P

image

Det är nog rätt gött med den där nappen ändå....

image

Sleep-fie från igår ❤

Kommentera

