Tremånaderskontroll

Idag var det dags för Novas tremånaderskontroll på BVC. Hade tid halv tio, dvs en timme efter jag lämnat Oliver på dagis. Hade planerat att ta bussen ner, men insåg att jag skulle bli väldigt tidig så bestämde mig för att gå ner istället, solen sken från blå himmel denna kalla höstdag ändå! 🙂

image

Var nere redan strax efter nio, och tur var det, då det visade sig att jag skulle till vårdcentralen i stan istället för på Norrby! Så jag fick ta mig en liten promenad till, och kom precis lagom.
Nova växer som hon ska och följer sina kurvor jättebra! Vore lustigt annars eftersom hon äter typ jämt…? ;P
Vikt: 5480 gram
Längd: 59 cm
Huvudomfång: 38,7 cm

Sedan var det dags för första vaccinationen, två sprutor i benen. Första gick bra utan minsta reaktion, men den andra var inte så rolig. Stor underläpp och lite gråt, men lite sockerlösning från Berit så var det bra sen 🙂
Dagen har gått bra sedan, hon har sovit och ätit som vanligt. Lite kinkigt nu på eftermiddagen men i mammas famn så har hon varit nöjd. Så nöjd att hon varit på vippen att skratta flera gånger, det är nära nu!! 🙂

image

Kommentera

