Rutiner

Jag börjar se lite av ett mönster i Novas dygnsrytm nu. Jag har flera kvällar i rad lyckats lägga henne för natten i sin korg runt åttatiden på kvällen, vilket är underbart att få lite tid på kvällen för sig själv utan barn. Sedan sover hon oftast runt sju timmar, så jag ammar igen runt tre. Nästa gång blir ungefär fem-halv sex, ofta strax innan Johans klocka ringer. Hur ser blir sedan beror på om Oliver ska till dagis eller inte, men runt åtta blir det ”frukost”. Nova sover rätt bra på förmiddagen – det är ju då jag går mina powerwalks och gör jag inte det sover hon hemma i soffan.
Sedan har jag inte direkt klockat hur hon sover och äter under dagen men det är ju betydligt mer vaken tid hela tiden nu. Ibland går det bra att ligga och kika i soffan eller i babygymmet, en annan gång blir hon förbannad så fort jag lägger henne ifrån mig…
Oavsett hur dagen ser ut passar det oftast ihop med att amma och lägga henne för kvällen samtidigt, eller strax efter vi nattar Oliver. Nu längtar jag efter att sluta nattamma och få sova hela nätterna…! 😉

image

Johan ger Nova flaskan häromdagen.

image

Inga problem att acceptera nappflaskan!

Kommentera

