Och hennes namn är…

Så har vi till slut bestämt oss om lillasysters namn. Hon blir en Nova!

Det var det namn vi hade som förslag redan när Oliver föddes och som levt kvar sedan dess. Ändå blev vi lite veliga när hon väl kom, men till slut så…! Andranamn är inte bestämda än, det tar vi någon annan dag…

image

[yeethe-leethen]

Vi har ju hunnit vara hemma några dagar nu och det flyter på bra! Nova sover mesta delen av dagarna och helt okej på nätterna också. Jag vill ju att hon sover i sin korg så försöker alltid lägga henne där efter amningarna. Första natten hemma gick bra, hon sov i korgen med ett antal amningar, andra natten slutade med att hon sov i vår säng med mig (jag sov desto mindre) och tredje natten sov hon i sin korg mellan ca tolv till kvart i fyra! Då hade jag en lång amning (en timme) innan hon somnade om igen.

Amningen fungerar väldigt bra, speciellt i jämförelse med Oliver… Den här fröken fattade ju galoppen direkt. Visst kan vi behöva lite övning båda två, men tror snart vi kommer vara ett grymt team ihop 😉

image

Det finns ett par ögon där bakom ögonlocken…

Idag hade jag min klipptid som ju var tänkt skulle äga rum innan förlossningen, men nu hade Nova andra planer 😉 Men eftersom Nova sover större delen av dagen så tänkte jag ändå chansa och ta med henne i vagnen. Så barnvagnspremiären blev bara ett par raska steg över till frisörsalongen där jag chockade frisörerna med att komma med en barnvagn istället för en mage 😉 Jag hade bokat både färg och klipp, och Nova sov gott genom hela färgningen. Lagom tills den var klar vaknade hon, så jag ammade henne under en filt i frisörstolen medan jag fick håret blåst och klippt! Sedan låg hon i vagnen en stund innan hon fick komma upp i famnen på den andra frisören och låg och kikade lite. Behöver jag ens säga att hon charmade öronen av både frisörer och kunder under tiden vi var där? 😉 Nu var i och för sig två av kunderna gravida tjejer men ändå 😉

image

I vagnen på väg till frissan!

Jag får många frågor om vad Oliver tycker om att ha blivit storebror, men jag tänkte faktiskt spara det till ett eget inlägg.
Nu ska jag gå och lägga madame här så får vi se hur denna natten blir, nu när både mjölkproduktion och hennes mage har kommit igång ordentligt… :S

Kommentera

