Sjukskriven

Halv tolv hade jag tid hos barnmorskan idag och jag hade nog bara suttit där inne ungefär en halv minut innan det brast för mig och tårarna svämmade över. Enbart för att hon frågade hur jag mådde…
Jag har varit vansinnigt trött den sista tiden, så min BM rekommenderade starkt att jag skulle sjukskriva mig för att vila upp mig inför vad som komma skall. Tanken har slagit mig redan men jag har försökt bita ihop och tänkt att det är bara två veckor kvar och att jag ska försöka stå ut sista tiden på jobbet. Att höra henne säga hur jag skulle göra var väldigt skönt, att liksom slippa ta beslutet själv och jag kände mig lättad så fort vi bestämde det.
Så jag åkte bara tillbaka till jobbet för att hämta min matlåda och meddela att jag antagligen inte kommer tillbaka innan semestern som börjar måndag om två veckor.
Väl hemma satt jag en stund i soffan innan jag gick o la mig i sängen, tokdäckade och vaknade inte förrän Johan kom hem 1,5 timme senare.

Nu är jag ordinerad vila och lugn och ro utan måsten och det ska bli riktigt skönt. Har bara ett måste som Tiina tjatat på mig ett tag; packa Bb-väskan! Så det ska jag nog försöka hinna med denna veckan 😉

Ska också försöka få upp lite bilder från midsommarhelgen, har en hel hög som ligger och väntar. Men jag börjar med denna som Jennifer tog på oss sista kvällen som jag gillar väldigt mycket 🙂

image

Foto: Jennifer

Kommentera

