Pojke eller flicka Part 2

När jag väntade Oliver så hittade jag ett mycket vetenskapligt 😉 test på internet för att se om man väntar en pojke eller flicka. Resultatet för mig blev att inte ens de gamla gummorna kan gissa vad det ska bli. Jag undrade om jag hade tydligare signaler denna gång, då jag ändå mått lite annorlunda och så vidare. Så när det återstår en månad av denna graviditet tyckte jag det var dags att jag fyllde i igen, och väntade spänt på svaret…MEN…

Resultat
Oj! Du fick 0 poäng. I ditt fall kan inte ens de gamla gummorna gissa vad det ska bli.

Så nä, inte heller denna gång kunde de gamla gummornas spådom/visdom avgöra vad det är för litet pyre i min mage!  Jag gjorde faktiskt testet tre gånger nu, och lämnade några frågor blanka eller bytte svar, men resultatet har varit detsamma. Från -2-0 poäng vilket inte kunde avgöra könet, med bara en liiiiiiten lutning mot pojke.

Tänkte oavsett dela med mig av frågorna och mina svar!

Så här står det på hemsidan innan testet:

I detta test har vi samlat alla gamla gummors visdom som sägs kunna förutsäga bebisens kön.
Det är inte precis vetenskap, liksom som den kinesiska kalendern, men den kanske ändå ger en ledtråd? Svara på frågorna så gott du kan efter din egen erfarenhet. Är du osäker på svaret av någon av frågorna så är det bäst att lämna rutan tom.
Ditt resultat kan bli allt mellan -19 och +19 poäng, där 19 betyder att du med säkerhet skall få en flicka, och -19 med all säkerhet betyder att det blir en liten kille.

Klicka här för att komma till testet

* = Mitt svar
Kursiv text = Min kommentar
Fråga 1:
Jag bär på den extra vikten…?

…framtill *
…runt låren och rumpan
Inga tveksamheter där, mage rund som en boll och inte märkbart mycket större någon annanstans.

Fråga 2:
Håret på mina ben växer …?

…snabbare än innan jag blev gravid *
…lika snabbt som innan
Jag har ju inte gjort någon vetenskaplig studie här… Men håret på huvudet har iaf vuxit väldigt fort.

Bild lånad från blimamma.se

Fråga 3:
Jag bär på min bebis …?

…högt
…lågt *
Jag tror vi ska klassa magen som låg?

Fråga 4:
Jag sover med huvudet mot…?

…norr
…söder *

Fråga 5:
Mina fötter är…?

…kallare än innan jag blev gravid
…samma som innan jag blev gravid
Egentligen tror jag de är varmare och det finns ju inte som alternativ. Jag testade både att svara ”samma som innan” och lämna blankt.

Fråga 6:
Jag…?

…vägrar att äta skalken på brödet *
…föredrar skalken på brödet
Har ju aldrig varit så förtjust i skalken så ingen skillnad pga graviditeten.

Fråga 7:
Pappan…

…går upp i vikt med mig
…går inte upp i vikt *
Snarare ner?

Fråga 8:
Jag hade illamående tidigt i graviditeten?

ja *
nej
Till skillnad mot sist så hade jag ju lite illamående denna gång.

Fråga 9:
Jag ser…?

…bättre ut än vanligt under graviditeten
…inte så bra ut som jag brukar
Inte vet jag? Jag ser väl ut som vanligt…? Fast med en boll på magen.

Fråga 10:
Mina bröst har…?

…blivit ordentligt mycket större *
…knappt förändrats alls
Egentligen är väl ”ordentligt mycket större” lite av en överdrift, men de har blivit större i alla fall.

Fråga 11:
Håll en nål i en tråd över magen. Nålen rör sig i…

…cirklar *
…en pendlande rörelse
Jag gjorde tre test. Första gången började den göra cirklar för att sedan övergå till pendel. Andra gången gjorde nålen cirklar och stannade sedan helt av. Tredje gången gjorde nålen cirklar, stannade av men fortsatte sedan i cirklar.

Fråga 12:
När jag kissar är det…

…en starkt neongul färg *
…blekt gult

Fråga 13:
Jag är mest sugen på…

…sött *
…salt eller surt

Fråga 14:
Jag är mest sugen på…

…ost och kött
…frukt *
Vattenmelon varje dag tack! För inte har jag känt mig sugen på ost? Eller jo, Brieost i och för sig. Brieost och salta kex. Sjukt sugen. Antagligen bara för att jag inte får äta det nu.

Fråga 15:
Bebisens puls är…

…över 140 slag per minut
…under 140 slag per minut
145, 148 och 155 har jag uppskrivet i min bok 🙂

Fråga 16:
Jag tycker att apelsinjuice är…

…urrrk *
…ett måste varje dag
Jag tycker ju egentligen att det är gott, men kan verkligen inte dricka det nu pga halsbrännan. Så det får bli ett ”urrrk”.

Fråga 17:
Min mage liknar mest en…

…vattenmelon
…basketboll
Jag förstår inte riktigt vad de menar med den här frågan. Ser inte de likadana ut? Men om de tänker melon som lite avlång är jag ju definitivt en basketboll. Klotrund mage. Jag testade att svara på båda.

Fråga 18:
>Om någon ber dig visa dina händer så visar du med…

…handflatorna uppåt
…handflatorna nedåt *
Svårt att svara på när man vet om frågan, men jag vill tro att det skulle bli med handflatorna nedåt.

Fråga 19:
Jag håller kaffekoppen…

…i örat
…omkring koppen

Också lurig fråga. En kaffekopp håller jag inte alls för jag dricker inte kaffe. Om vi bara pratar koppar/muggar överlag så är det i örat.

*******

En tvekönad bebis även denna gång med andra ord! 😉

Enligt denna kinesiska kalender är det också en lillebror jag väntar. Om en månad får vi veta, idag är det ju faktiskt på dagen en månad kvar till BF!

Kommentera

