30 veckor

Tänkte jag skulle ägna ett inlägg åt graviditeten och vår ofödda bebis. Har inte blivit så många inlägg den här gången, iaf inte jämfört med förra graviditeten. Det är ju inte riktigt lika spännande nu, det går ju inte förneka. Självklart att det kul att känna sparkar och lyssna på bebisens hjärtljud, men för egen del hade det gärna fått räcka nu.
Idag har jag nått 30 fulla veckor, vilket innebär 10 kvar. ”Bara tio” kanske du säger. För mig känns det otroligt länge…? Det betyder ju att det är mitt i sommaren, semester, sol och bad… De senaste dagarnas råkyla (jaja, inte så illa som det låter, men efter några dagar med nästan sommarvärme så….) inte fått en att tro att sommaren är runt hörnet.
Graviditeten nu är väl ungefär som förra gången vid det här laget…? Man glömmer ju oerhört fort, men nu är det halsbrännan som är jobbigast. Och att inte kunna sova som jag vill! Jag hade kunnat gå över eld för att få sova på mage igen, och bara slippa vakna och känna sig som en valross när jag ska vända på mig.
Jag har ju haft milda foglossningar ett bra tag men känner att jag inte kan klaga så länge det håller sig på en sån här nivå. Får hoppas det inte blir värre.
Tungt och klumpigt börjar det bli, delvis därför jag tycker det räcker nu. För jag vet att det kommer bli värre…. :S

image

Tycker magen har blivit jättestor nu, utan att jag riktigt märkt att det har hänt…? Först kom magen väldigt tidigt, sen kändes det som om det stannade av. Sedan har den liksom bara smugit sig dit, blivit större utan att jag märkt det, tills jag en dag står framför spegeln och undrar vad som hände…!?
Jag var hos barnmorskan i fredags och fick ställa mig på vågen. Den avslöjade att jag gått upp nästan tio kilo (!!) de här veckorna. Det räcker det också.
Vet inte vad mer jag kan skriva. Håller på att somna sittande i sängen här nu ändå så det får nog räcka så. Också.

Oavsett är jag väldigt nyfiken på vad det är för ett litet pyre där inne och jag ser fram emot att få träffa hen. Samtidigt som det skrämmer skiten ur mig. Hur 17 ska det gå? Med TVÅ barn? :S

God natt!

One thought on “30 veckor

Kommentera

