Stora Loppisdagen och sovvägran

Det ha nu gått en vecka sedan Oliver bytte säng och till att börja med gick det superbra. Han verkade väldigt stolt över förändringarna och svarade glatt att han skulle sova i ”jummet” (rummet) och i den ”dora dänge” (stora sängen). Det var inga problem att somna varken på dagen eller kvällen.
Tills igår.
Gång på gång kom han upp Och ut från sitt rum och ville INTE sova. Jag tappade till slut räkningen hur många gånger vi gick in med honom. Halv tio gav han till slut upp och gick in och lade sig och somnade. Då berodde det nog till stor del att han sovit både för länge och för sent på dagen, så idag gick jag och väckte honom i tid. Tydligen var det inte tillräckligt tidigt då han varit uppe närmare tio gånger ikväll. Johan kom just ut från hans sovrum efter vad jag hoppas var sista nattningsförsöket för ikväll… *håller tummarna*

Annars börjar rummet bli rätt klart nu. Jag var på stora loppisdagen på Åhaga i torsdags med svärmor, Sara och Jennifer. Vi stod och köade nästan en timme innan det öppnade och tur var väl det för kön växte väldigt fort efter vi kommit dit.

image

Lång kö till loppisen på Åhaga. Ser varmt och fint ut men det blåste kallt denna dag.

Väl inne var det bara att börja scanna efter fynd. Jag var främst ute efter en ny flytväst till Oliver, och det lyckades Sara hitta en helt ny 15-30kg för en femtiolapp, perfekt!!

image

Med mig mer därifrån hade jag lite babykläder, en handväska, tre barntavlor och en boklist. De två sistnämnda var precis vad jag ville ha till Olivers rum (det har varit väldigt tomt på väggarna där inne hittills) så idag skruvade vi upp tavlor samt en sänglampa han fått av farmor för ett tag sedan.

image

Nästan färdigt rum med bland annat loppisfynden uppe på väggarna.

Boklisten ska fortfarande upp ovanför sängen men det behöver vi en borr för.
Vi inser nu med att en mörkläggningsgardin måste upp imorgon i hopp om att unge herr sovtrots somnar lättare. Jag ska just nu göra det tolfte (?) försöket att lägga Oliver…

PS. Ja, imorgon drar vi ner ytterligare på hans dagvila!

Kommentera

