Olivers rum börjar ta form

På ett sätt känns det som om det inte händer så mycket just nu, det är jobb och vardag om vartannat. Fast egentligen har det ju hänt lite…
Idag har jag nått 27 fulla veckor i graviditeten vilket innebär att jag närmar mig tre fjärdedelar snart. Det är främst halsbrännan som stör mig, men dras även med samma (ganska milda) foglossning som tidigare. Jag är fortfarande väldigt trött väldigt ofta så har börjat med järntabletter, men då jag skulle ”smyga in” med dem i början, för att inte orsaka problem med magen, ger de nog inte nån vidare effekt ännu. Ska börja ta dem varje dag fr.o.m imorgon så hoppas de hjälper lite mer då.
Här är en bild från igår på mig och magen 🙂

image

Vecka 27 (26+5)

På tal om magen så är det ett himla liv där inne, mest hela tiden tycker jag. Mest sent på kvällarna, men tycker att det är en väldigt livlig krabat där inne!

Vi har ju dragits med lite magsjuka och tråkigheter men det ska vara över nu får vi hoppas. Jag har tack och lov klarat mig helt och hållet, peppar peppar, och Oliver har klarat sig ganska lindrigt ändå måste jag säga… I alla fall om man ska gå efter allmäntillstånd 😉

Som jag nämnde för en vecka sedan har vi börjat ändra om i lägenheten för att Oliver ska få eget rum. Först var tanken att han skulle flyttat in redan då, men ville inte flytta in honom i ett halvklart rum så fick skjuta på det till denna helgen.
Igår tog vi dock igen för förra helgen genom att gå ut och äta för att fira Johans födelsedag, och eftersom vi lämnade bort Oliver över natten så passade det sig inte så bra nu heller! Så nu är sista budet att han flyttar på fredag då det är långledigt för påsk! 🙂
Det är fortfarande ett skrivbord kvar som ska upp på vinden men sedan är det klart för att flytta in byrå och säng.

image

Bild från förra helgen. Work in progress. Stökigt och rörigt.

image

Någon har hittat ett krypin... 😉

image

Ett skrivbord borta, one to go...

I fredags var jag nere en sväng i Knalleland och köpte lite grejer till både oss och Oliver. Nu var det dags att få in lite vår i lägenheten så det blev ny köksduk, lite blommor och växter, matta till Olivers rum och en kudde jag bara inte kunde låta bli!! 🙂 Även en Kärcher fönstertvätt följde med hem så idag har det putsats fönster, städats och grejats.

image

Nu ser jag och Johan bra ut! 🙂

image

Söt liten blomma till köksbordet

image

Börjar arta sig...

image

Fulsnygg grodkudde till Oliver som jag bara älskar 😀

Imorgon blir det jobb och dagis igen så hoppas vi att alla magbakterier försvunnit och inte kommer tillbaka. Nånsin! 😛

Kommentera

