Som en rabiat gangster

Jag hade en del sjuka graviddrömmar i början av graviditeten men sista tiden har det varit ganska lugnt. Tills inatt. Jag varnar känsliga läsare… 😛

Drömmen börjar med att jag är på BB och föder en flicka. Det är den 13 juli som jag är beräknad till, men som råkar krocka med min brorsons födelsedag så jag hade lite panik över det och frågade om vi inte kunde vänta till dagen därpå (…..).
Sedan var det plötsligt nästa dag och vi var hemma hos mina föräldrar. På eftermiddagen frågade min mamma om jag ammat än, och då slår det mig ”just det ja, jag födde barn igår, henne har inte jag bytt blöja eller ammat på hela dagen!! Och jag måste ju ta kort och skicka till Tiina och berätta att hon gissade på rätt kön, men fel dag!”.
Jag kommer på att jag har inte en aning om vart min bebis är och blir alldeles förskräckt för jag tror att jag glömt henne på BB, men min mamma försäkrar mig om att jag hade en bebis med mig hem dagen innan. Men var är hon??
Mamma säger att hon ligger på övervåningen och sover, så jag går upp för att hämta henne. När jag kommer upp för trappan ser jag en blond kvinna stå och hålla mitt barn i famnen, när jag kommer fram är det en mörkhårig kille i keps… (!). Jag ber att få mitt barn, men han skojar lite med mig och vänder bort famnen från mig så jag inte når bebisen. Då flippar jag ur, blir som en rabiat gangster som tar tag i hans nackhår och dunkar hans huvud rätt i väggen och biter stackarn innan han förskräckt överlämnar bebisen till mig. Då byter jag personlighet igen och blir genast en öm och kärleksfull mamma som gullar med mitt barn…Som jag fem minuter tidigare glömt bort att jag hade…

Eeeh ja… Första och förhoppningsvis enda gången jag drömmer att jag misshandlar en annan människa :S

Oj, nu ringer det på dörren här, det är två män i uniformer som har med sig en tvångströja, gotta go…

Kommentera

