Födelsedagshelg med ändrade planer

Idag fyller min stora älskling år, stort grattis Johan! ❤ Förutom kalas imorgon för honom med hans familj, hade jag planerat en överraskning för honom ikväll. Jag hade pratat med svärmor om att de skulle ta hand om Oliver ikväll med övernattning till imorgon, och jag hade bokat bord på en "ny" restaurang i stan för mig och Johan. Allt detta fick dock ställas in när Oliver vaknar och kräks natten mellan torsdag och fredag. Tre omgångar fick vi gå upp och torka spyor och byta handdukar och kläder på vår lille stackars son som inte ville annat än att få sova ifred.
Det har gått magsjuka och diarréer på dagis i några veckors tid så det var väl bara en tidsfråga innan ser blev vår tur. Vi får vara tacksamma att detta faktiskt är första gången Oliver drabbas, samt att allt skedde under natten så han slapp må illa utan fick sova mellan varven.
Igår fredag var Johan hemma med honom och förutom lite trött på morgonen så var han pigg och glad som vanligt under dagen. Idag gick jag upp med honom medan Johan låg kvar i sängen och vi gick en runda till affären och köpte färska frallor för att göra i ordning en härlig "goddefrukost" 😉 Nån liten överraskning skulle han i alla fall få, gubben min 🙂

image

Eftersom  dagens planer gått i kras, men vi alla ändå mått bra utan några symptom så ville jag ta vara på dagen till nån nytta. Lägenheten är i rejält behov av en ordentlig vårstädning, men innan jag gör det vill jag få klart projektet Olivers rum. Tanken är ju att vi ska göra om datorrummet till hans rum eftersom det tyvärr inte blir något husköp i år =(
Så idag har vi röjt, packat och röjt och sprungit upp till vinden ett antal vändor, och fler lär det bli imorgon. Vårt största problem är att hitta förvaring till alla de saker vi haft i våra enorma datorskrivbord, så det har blivit ett pusslande och stuvande i den garderob som står här inne. Nu börjar det ordna upp sig en aning men det är fortfarande mycket kvar.

image

Tanken är i alla fall att skrivborden åker upp på vinden imorgon och då flyttar vi in Olivers spjälsäng hit. Hemma hos mina föräldrar står sedan en växa-säng som vi får byta till när tillfälle ges 🙂
Men nu ska vi ta och lägga oss tillrätta i soffan snart och fira Johans födelsedag med en påse chips. Nästan detsamma som trerätters på Efes… 😉

Kommentera

