Busiga bebben

Igår var jag en snabb runda inne på Coop och gick förbi deras bokrea. Var faktiskt lite smått ute efter en barnbok om när ett barn får ett småsyskon så blev glad när jag hittade boken Busiga Bebben av Thomas Svensson. När jag bläddrade i den såg den ut att va ungefär en sådan bok jag letat efter, och när jag kom hem och läste den för Oliver märkte jag att den var helt perfekt! Den handlar om mamma, pappa och lille Jakob (fast jag säger Oliver när jag läser den) och mamma har en bebis i magen. I boken finns flikar på mammans mage att lyfta på så man får se bebisen där inne.
Den passade vår familj väldigt bra med då pappan i familjen varit och fiskat, mamman har halsbränna och bebisen kommer på sommaren. Om det stämmer med att vi får en lillasyster återstår att se… 😉
Känns bra att förhoppningsvis kunna förbereda Oliver lite med den här boken på vad som komma skall =)

image

image

Kommentera

