Fotobok med Oliver 2013

Mitt under OS-yran fick jag ett mail från Önskefoto om 50% rabatt på en fotobok som jag tänkte att jag skulle utnyttja till att göra ett fotoalbum till Oliver med bilder från 2013. Tanken från början var ju att pyssla ihop ett eget album, framkalla bilder och göra nåt fint och pyssligt med. Men min pyssellust och motivation är som bortblåst sedan i höstas (får jag skylla på graviditeten?) så tänkte jag att en fotobok blir toppen! Ett helt år i en och samma bok 🙂
Det slutade med att jag satt uppe till midnatt med ögonen i kors för att få boken klar samma dag rabattkoden gick ut, men jag fick iväg min beställning till slut. Idag kom den hem på posten!
Önskefotos program för att skapa boken har ett väldigt enkelt upplägg men är ganska segt och svårarbetat ändå. Hade önskat fler färdiga teman, layouter och mallar och flexibilitet med bilderna men med mycket tid och tålamod så blir i alla fall resultatet väldigt bra. Boken har hög kvalitet med rejäla tåliga sidor som känns ”plastiga” (på ett bra sätt) som inte kan rivas sönder i första taget. Jag valde även till panorama-läge vilket gör att ett bokuppslag ligger platt utan att ”våga sig” eller slå igen. Kostar lite extra men värt varje krona! Nu har jag fått mig en jättefin fotobok som Oliver kommer gilla att bläddra i många gånger!! 🙂

image

image

Nästa gång får jag vara ute lite mer i tid så jag hinner färdigställa boken i lugn och ro med korrekturläsning 😉

Kommentera

