Graviddrömmar

Många upplever att de drömmer mer under graviditeten än tidigare. I en undersökning på Familjeliv.se svarar nästan 90 procent att de upplever att de drömmer mer än vanligt när de är gravida. De flesta berättar om hemska mardrömmar eller heta sexdrömmar.

Källa: Familjeliv.se

Ja, fler drömmar som gravid kan jag också skriva under på! Kanske inte just de sorters drömmar som nämns ovan, men bland mina drömmar kan jag nämna att jag drömde att vi var på ultraljud strax innan vi skulle på UL på riktigt. Vi frågade barnmorskan vad det var för kön på bebisen och hon försökte se vad det var, men fick ingen bra vinkel/bild. Så helt utan förvarning drar hon fram en stor sax och sprättar upp magen på mig, plockar ut bebisen och undersöker. Då konstaterade hon att det var en tjej, men någon vecka senare drömde jag om ultraljud igen. Då gick det hela mindre blodigt till och barnmorskan kunde tydligt se att det var en pojke där inne.

Inatt drömde jag igen. Jag födde en liten flicka men strax därefter var jag ute och roade mig med kompisar. Bebisen var hemma hos min mamma under tiden, och efter några timmar ringde min mor och sa att min nyfödda dotter behövde äta. Först då slog det mig att jag kanske borde vara hemma och ta hand om mitt barn… Jag åkte hem och bebisen ammade och blev jättenöjd och jag var lättad över att amningen fungerat så bra, något jag oroar mig över på riktigt.
När bebis var mätt och nöjd tog jag henne i händerna och lät henne gå på golvet, så som man gör med barn som inte lärt sig gå ännu. Personerna i rummet var imponerade över hur tidig hon var att nästan gå, och ja, bara några timmar gammal är ju ganska tidigt. Jag vill minnas att jag befann mig hemma hos mina föräldrar, men i vardagsrummet var fortfarande den mörkbruna heltäckningsmatta som mamma och pappa hade där för måååånga år sedan.
Så plötsligt tappade jag greppet lite om bebisens hand, eller om bebis snubblade till så foten veks på ett sätt som verkligen inte är möjligt. Fick panik över att jag förstört min dotters fot, men min svägerska (tror jag) som var i rummet knäckte bara tillbaka foten igen.

Helt normala drömmar. Eller…?!

image

Bild lånad från http://www.jimrohn.se

3 thoughts on “Graviddrömmar

  1. haha! guuuuuuud va ja känner igen det där! :O vet inte om du kommer ihåg att jag skrev om liknande dröm på min gamla blogg? jag hade fött ett barn alldeles för tidigt och sekunden senare gick jag på stan och folk grattade mig men bebisen va hemma, själv, när jag kom på det sprang jag hem och möttes av en gåendes nyfödd
    som pratade?! hahaha.. hjälp! konstaterat är att man föder superbebisar i sömnen 😉

    bra att du skriver ner allt för det är sååååå roligt att komma ihåg! man skrattar gott många ggr när man läser 🙂

Kommentera

