2-årskalas nr 1

Så var Olivers första tvåårskalas avklarat. Vi kom till Skillingaryd halv tolv idag, efter att kört på snöiga och isiga vägar efter stormen Svens framfart i torsdags/fredags. Klockan två började mina bröder med familjer trilla in och så var det middag och sedan fika med bullar och kaka som jag bakat. Saffransbullar med vit choklad (tack Tiina för receptet!), cornflakeskakor och jordnötskaka. Tårtan gjorde mamma insidan och jag utsidan. En snabb nödlösning då jag helt enkelt inte hunnit ordna något annat.
Nästa vecka blir det kalas igen med Johans familj. Och helgen efter det är det jul….! :O

image

Spelar lite piano i morfars knä

image

Öppnar paket

image

Algot hjälpte gärna till att öppna paketen. Och leka med dem.

image

En stor låda lego ska nog komma till användning!

image

Men favoriten blev nog traktorn från oss 😉

image

Dags för fika.

image

Oerhört vacker tårta... Hrm. Men Oliver klagade ju inte i alla fall 😉

image

Oliver blåser ut ljusen. Foto: Pappa/Morfar

Nu är vi alla hemskt mätta, nöjda och belåtna. Imorgon blir det släktkalas för min morbror utanför Tranås.
God kväll!

Kommentera

