Pappersbarnvagn till Valters barnvälsignelse (istället för dopkort)

I lördags eftermiddag hölls det barnvälsignelse (som dop fast utan vatten) för Olivers lillkusin Valter. Istället för traditionellt dopkort gjorde jag en barnvagn av papper. Har länge velat göra en, men det har inte blivit av – förrän nu. Och det blev ju helt okej för att vara ett första försök tycker jag 🙂

Jag har utgått från bilder och beskrivning som jag hittat på Mayas hobbyblogg och Scrapateljéns blogg, men även googlat bilder på hur andra gjort sina barnvagnar och sedan improviserat lite och gjort den efter eget tycke och smak (och tid…).

barnvagn scrapbooking papper paper craft

barnvagn scrapbooking papper paper craft

barnvagn scrapbooking papper paper craft

barnvagn scrapbooking papper paper craft

barnvagn scrapbooking papper paper craft

Men nu ska jag fortsätta pyssla med nästa födelsedagskort…! Over and out!

Kommentera

