Hösten i kvällssolen

Flera dagar när jag kört hem från jobbet har jag fascinerats av alla rödgula träd som svischat förbi utmed vägen och förundrats över hur vacker hösten kan vara. Av nån konstig anledning kan jag inte minnas att det har varit så här fint tidigare år som nu. Kanske har det varit regniga och gråare just när träden varit som finast, det förtar ju nästan hela skönheten. De senaste dagarna har jag känt ett riktigt sugen efter att få gå ut och fotografera de vackra färgerna och gärna få nån fin höstbild på Oliver samtidigt. Men så har det bara varit grått, regnigt och mulet hela veckan! Så när solen äntligen tittade fram lite idag skyndade jag mig hem, tog inte ens av mig skorna utan klädde istället på Oliver direkt. Med nya kameran runt halsen traskade jag ner till Ramnasjön. Hade tagit med några brödkanter för att mata fåglarna som Oliver gärna hjälpte till med.
Tyvärr var det lite i senaste laget på dagen så hann knappt fånga solljuset, men här är i alla fall några bilder, wifi’ade över till telefonen direkt från kameran så inget photoshoppande eller annat ”fusk” på dem.

image

image

image

image

image

image

Kul att få testa kameran lite mer, men det är fortfarande för lite för att kunna ha en riktig åsikt om kameran ännu, förutom att den är klart bättre än min gamla då förståss! Jag kan dock säga att Canons app för wifi-överföring är mycket krångligare än den jag har till Sony kompaktkameran. Men det funkar iaf och blir nog lättare så småningom.
Nu ska jag sova!
God natt!

Kommentera

