Materialistisk lycka + första bilderna

Ja igår rådde lite materialistisk lycka när paketet från Cyberphoto kom! Jag kände mig lite som ett barn på julafton när jag plockade upp min nya kamera ur kartongen.

image

Tack Cyberphoto för lite godis också 🙂

Det blev dock lite antiklimax när batteriet var helt urladdat så kameran inte ens fick att starta 😦 Det blev till att sätta på laddning över natten så imorse kunde jag knäppa av de alla första bilderna. Motivet blev inte helt otippat Oliver! Så låt mig presentera några av de allra första bilderna tagna med min nya kompis Canon EOS 70D som jag sedan skickat över till mobilen via Wifi 🙂

image

Den allra första exponeringen!

image

Kameran klarar högre ISO än min gamla kamera och ger mycket kortare slutartider.

image

Födelsedagsros. Denna har jag dock justerat färgen lite på i mobilen.

Av det otroligt lilla jag hunnit testa så märker jag stor skillnad mot min gamla kamera. Men jag ska inte yttra mig mer förrän jag har får testa liiite mer!
Men nu måste den här tanten sova så jag orkar med en fredag också.
God natt!

Kommentera

