Köksrenovering del 8 – Före- och efterbilder

Köket är klaaaaart! Idag räknar jag dagen som vårt kök är helt klart, fast det är några smådetaljer kvar. Det är nån list och lite fog och så, men det är så små grejer att jag inte kan vänta med att visa det färdiga resultatet nu på en gång! Igår var jag med svärmor i Kinna och köpte gardintyg så jag satt och sydde nya gardiner för glatta livet igårkväll. Igår var även Andreas här och borrade upp den nya gardinstången samt en tavellist. Idag har jag haft fullt upp med att åka och slänga skräp (en överfull sopsäck med spillbitar, plast, kartonger och skit från de senaste veckorna), varit uppe med grejer på vinden och köpt nya blommor! Så härmed förklarar jag vårt nya kök för INVIGT och som utlovat kommer här före- och efterbilder!

FÖRE

Köket före

Köket före

Köket före  Köket före

Köket före

Köket före

EFTER

Köket efter renoveringen

Köket efter renoveringen

Köket efter renoveringen

Köket efter renoveringen  Köket efter renoveringen Köket efter renoveringen

Allt vi gjort (som egen note-to-self)

  • Satt upp ett lysrör över diskbänken (tack Andreas!).
  • Målat alla stommar/inredning i skåp och skafferi.
  • Bytt spis (och ändrat från 1-fas till 3-fas-koppling, tack Andreas igen).
  • Bytt köksluckor via Borås Inredningsmåleri. Träluckor av modell Onyx i vit färg S0500-N. De satte in nya lådinsatser och bytte några skåp mot lådor.
  • Målat taket.
  • Målat väggarna i ljusgrått, nyans S2000-N. Inköpsställe Caparol.
  • Satt upp en fondtapet – Norwall Wallcoverings Product code BW28725. Inköpsställe Caparol.
  • Målat fönsterkarmarna
  • Lagt nytt golv. Laminatgolv, vitlaserad ek, 2-stav. Inköpsställe Byggmax.
  • Satt upp nya golvlister.
  • Satt in droppskydd under kylskåp och diskmaskin.
  • Satt upp ”spillskydd” bredvid spisen för att täcka glipan mellan spis och diskbänk.
  • Ny matta, Star. Inköpsställe Chilli.
  • Satt upp en tavel/boklist. Inköpsställe Chilli.
  • Sytt nya gardiner.
  • Ny bordsduk (rislöpare).

Det var nog allt! Men nu måste jag gå och lägga mig, för imorgon ska jag upp och springa Kretsloppet tillsammans med cirka 6300 andra!

Gonatt!

One thought on “Köksrenovering del 8 – Före- och efterbilder

Kommentera

