Kretsloppet here I come…

Jag tänker lämna köksrenoveringen för ett inlägg nu – det har faktiskt stått helt still idag utan att vi gjort någonting ändå – och istället gräva fram kategorin Träning & Diet. Jennifer har ett tag nu tjatat på mig att anmäla mig till Kretsloppet men jag har försökt slingra mig. Sist jag var ute och sprang gick det så dåligt att jag inte ville ta på mig löparskorna igen. Nånsin. Jag försökte skylla på att det var för dyrt med mera. När Jennifer sedan kom och viftade med ett värdebevis som betalade anmälningsavgiften för loppet fanns det inte många ursäkter kvar. Idag var hon här och vi anmälde oss båda två. Nu är det för sent att backa ur…

Nu är det ju bara ett krux då. Loppet är om 12 dagar…! Det hade ju varit trevligt att ta sig runt rundan på 5,5km utan att misstas för en av pensionärerna i gång-klassen… Så som ett sista-minuten-ryck åkte vi ut till Kransmossen och gav oss på fem-kilometarn. Jag som normalt sett får andningssvårigheter och vill lägga mig i diket och dö efter en halv kilometer lunkade på heeela vägen utan att stanna, och jag hade energi kvar när vi kom tillbaka. Jag har ALDRIG känt mig så bra. Tiden var inget skryta över, den var en halvminut sämre än vanligt (per kilometer), men det gjorde nästan inget när det KÄNDES så bra. Nu ska jag inte bli allt för kaxig och tro att det kommer hända igen, det var nog en lycklig engångsföreteelse, men för idag steg självförtroendet en aning inför loppet 🙂 Nu ska jag och Jennifer se till att försöka komma ut några gånger till innan ”det smäller”, men med en köksrenovering och en Plutten här hemma är det inte helt lätt att få ihop det.

kretsloppet

Kommentera

