Why do all good things come to an end?

Okej, nu har jag nog dröjt med denna ”nyhet” länge nog. Jag har väl inte velat uttala det högt och officiellt, i en blandning av förnekelse och hopp om att det kanske skulle ändras i sista sekund. Men det är bara att inse nu – jag har inte längre kvar min anställning på NetOnNet 😦
Jag har ju suttit på vikariat ända sedan jag började i november – först sex månader och sedan en förlängning på fyra månader fram till sista augusti. När jag kom tillbaka efter semestern var jag nyfiken på om jag skulle få ytterligare förlängt eller om jag skulle få fast direkt. Att tjänsten skulle tas bort helt och hållet (tillsammas med två andra vikariat) och att jag inte skulle ha något jobb kvar alls fanns inte på kartan.
Jag har varit helt knäckt, det kan jag väl inte säga annat. Det var inte kul alls att få veta att jobbet man fått och trivts så otroligt bra på, där jag känt mig hemma från dag ett, där jag gjort ett uppskattat jobb med mycket beröm för mina publiceringar, där jag uppskattats som både kollega och medarbetare och där jag såg mig själv jobba i flera år framöver – helt plötsligt är ”borta”.
Känslorna har blandats, gått upp och ner och jag har både varit ledsen, arg, bitter och deprimerad. Nu har det gått ett tag från att jag fick veta det och det har sakta till slut smält in. Min anställning löper ut på fredag men jag har varit hemma denna veckan. Kändes lika bra. Jag var ändå inte med i planerna i den nya omstruktureringen som börjat ta form.
Idag var jag inne på kontoret och lämnade tillbaka passerkort och jobbtelefon och städade av mitt skrivbord. Slog sista spiken i kistan. Nu är det slut. Jag kommer inte tillbaka dit mer.
Önska mig lycka till med nya jobbansökningar!

Imorgon kommer köksgubben hit och sätter upp de nya luckorna. Perfekt tajming med köksrenovering just denna veckan så jag har fått annat att tänka på och hållt mig sysselsatt om dagarna 🙂 Bilder på köket kommer imorgon!

One thought on “Why do all good things come to an end?

Kommentera

