Köksrenovering del 3

Jag tuffar vidare med ytterligare ett inlägg om köket! =P Mina föräldrar kom som sagt hit igår eftermiddag och vi spacklade igen skruvhålen, putsade och torkade ut skåpen då för att idag sätta igång och måla! Måla väggar, hyllor, lister och varenda skrymsle och vrå som bara gick att komma åt inne i skåpen. Jag hade ont i axlarna och armar efter bara en liten stund, så skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk imorgon 😛
Men nu är nästan alla gamla stommar fina och vita. Ska göra det sista imorgon bara.

image

Mor och far förbereder.

image

Tillfälligt kök i hallen...

image

It's painting time...

image

Får man extra tillägg för obekväma arbetsställningar?

image

Mamma målar.

image

Jag är så snygg...

Att renovera eller göra om i ett kök berör inte bara köket. Eftersom man är beroende av sitt kök så påverkas nästan alla våra rum. Vardagsrummet är fullt med kartonger som vi rotar i för att hitta lite vitpeppar till matlagningen och i hallen står en tillfälligt flyttad byrå med en mikro och en kaffebryggare. Det ska bli såå skönt när allt är klart!
Mamma och pappa åkte hem ikväll efter att Oliver somnat vilket nog var ett taktiskt drag – han hade antagligen blivit helt knäckt om de lämnat tidigare! Det är helt underbart att se hur han tycker om sin mormor och morfar också, som han inte träffar lika ofta som sina farföräldrar.
Tusen tack för all hjälp mamma och pappa!! 🙂 Nästa gång ni hälsar på ska ni få dricka kaffe i vårt nya kök 🙂

Kommentera

