Mamma-son-dag i Ramnaparken

Det har varit dåligt med uppdateringar här, men som jag sagt flera gånger förut som vet jag knappt var dagarna tar vägen längre… Vi har återhämtat oss från vår hemska sjukdomsvecka som var den värsta i vår relativt korta familjehistoria. Det dröjde ända till onsdagen därpå innan Oliver var på dagis igen, vilket blev ett uppehåll på två veckor om man bortser från de tre timmarna på fredagen innan han blev sjuk. Johan var hemma en vecka med Oliver när han själv var sjuk, och måndag-tisdag veckan därpå fick vi hjälp av svärmor/farmor som tog hand om honom så vi kunde jobba båda två, så snällt 🙂 Trots det långa dagisuppehållet var det inga problem att komma tillbaka, enligt fröknarna så var det som om han aldrig varit borta 🙂 Så skönt att det funkar bra på dagis!

Jag har också blivit faster för sjunde gången då Algot fick en, till sin stora lycka, lillebror den 22 maj. Nu fick han ett syskon han kan spela fotboll med ju 😀 I fredags var jag med på mitt livs första Challenge – den årliga sommarfesten med jobbet. En väldigt varm dag som avslutades ute på Ellagården med middag ute i det fria, livemusik, prisutdelningar, mingel, lotteri och dans! Mycket trevligt! 🙂

Ellagården Viared Borås

Uppdukat i trädgården

IMG_20130601_011115

Egobild när jag kommit hem.

Igår kväll upptäckte jag att Oliver fått feber igen och vi misstänker att det är på grund av tänder som är på gång. Vi hade hoppats det skulle gå över snabbt, men han vaknade inatt och var ledsen och varm, så jag redan då bestämde jag mig för att det inte skulle bli något dagis idag. Med facit i hand hade han nog klarat dagis utan problem och febern höll sig borta hela dagen, men det är svårt att veta på morgonen. Istället fick jag och Oliver en supemysig mamma-son-dag ihop som bestod av en utflykt till Ramnasjön för att mata pippifåglar och lite lek i lekparken i Ramnaparken. Hade med mig ”stora kameran” som legat orörd i över en månad och bara använts fem gånger i år (idag inräknad)! Nu gick den varm…tills batteriet tog slut! =P

IMG_5590  IMG_5609

IMG_5610

IMG_5624

IMG_5634

IMG_5649

IMG_5698

166041_10151696928806779_521049863_n

Instagramcollage från dagen.

Det var en mycket mysig utflykt i solen! =) Vi gick hemifrån vid tio och var inte hemma förrän halv ett då Oliver somnade som en klubbad säl. Nu är det dags för mig att gå och knyta mig. Go’natt!

Kommentera

