Saras 30-årskort

Här kommer då kort nummer två från scrapträffen i Gånghester i mars, som jag kammade hem förstapris i omröstningstävlingen med! =) Denna utmaning gick ut på att följa skriftliga instruktioner:

1. Ni får endast använda er av färgerna vitt, grönt och rosa. Om pappret är mönstrat tänk då på att övervägande färger ska vara i ovanstående. Undantaget är stämpelfärg och inkfärg som får vara i svart.
2. Ni ska ha med blommor på ert alster men max fem stycken och blad max tre.
3. Ni ska ha med något stämplat och utstansat. Glöm inte att bara använda er av färgerna vitt, grönt och rosa.
4. Ni ska ha med någon cirkel.
5. Det ska finnas med band eller spets.
6. Dessutom sist men inte minst fem blingstenar eller halvpärlor.

DSC06666

DSC06665  DSC06667

DSC06673

Stämpel: Tilda with hawaiian flower från Magnolias Butterfly Dreams 2011
Distresser
Hud: Vintage Photo och Tattered Rose
Hår: Scattered Straw och Tea Dye
Klänning: Shabby Shutters
Strumpor och hårblomma: Spun Sugar och Peeled Paint

Jag upptäckte när jag började att kortet påminner en del om mammas 70-årskort jag gjorde förra året, med samma stämpel, men då hade jag redan börjat på det spåret och med den tidspressen som rådde hann jag inte tänka ut något annat utan fick köra på den idén. För tidspressat var det verkligen! När de sa att tiden var ute satt jag och limmade fast de sista stenarna och jag lämnade verkligen in mitt kort i sista sekund.

One thought on “Saras 30-årskort

  1. Pingback: Scrapträff i Gånghester | Martinas lilla värld

Kommentera

