Olivers första dagisdag

Idag var det då dags för den första riktiga dagen på dagis för Oliver, tillika Johans första dag på jobbet igen efter fem månaders pappaledighet. Att säga att jag var nervös är nog en underdrift. För Oliver och dagis alltså, inte Johan 😉 Jag vaknade vid tre – fyratiden inatt och kunde aldrig riktigt somna om… På morgonen idag var jag uppe i god tid så jag inte skulle behöva stressa men tidspessimist som jag är så blev jag sjukt stressad ändå 😛
Strax innan halv åtta var vi på plats Oliver och jag i alla fall. Oliver gick direkt in och började leka med tågbanan medan jag stod och pratade med en av fröknarna lite. När fröknen sa att han skulle vinka till mamma så tittade han bara kort på mig och fortsatte sedan leka. Jag gick därifrån utan att han brydde sig. Så härligt! Det var en stor sten som lättade. Var ju nervös för att han skulle bli ledsen när jag gick, för det hade inte mammahjärtat pallat med, så en glad plutt resulterade i en lycklig mamma!
Började det nya livet med att gå till jobbet också vilket inte tar mer än en kvart, och med sällskap av jobbarkompisen Daniel så gick det ännu lättare när man kan tjöta bort promenaden 🙂
På lunchen ringde jag till dagiset för att fråga hur det gått och det hade gått såå bra, försäkrade fröken. Han hade ätit bra (vilket är mer än vad han har gjort i helgen), varit ute och lekt med de andra barnen och nu låg han och sov så gott i sin vagn. Efter lämningen var jag inte så orolig att något skulle vara på tok, men ville ändå ringa och kolla… för säkerhets skull 😉
På eftermiddagen hade Johan hämtat Oliver och fröknarna sa att det hade gått så bra så hela dagen. Det var till och med att fröknarna på de andra avdelningarna undrade vad det var för ett snällt barn de hade fått till sig… 🙂
Väl hemma hade Oliver däremot inte visat upp sitt bästa humör, vilket antagligen berodde på att han var sjukt trött! Han sov som en gris när jag kom hem och ville inte alls vakna till liv när jag gick in för att väcka honom. Men så fort han vaknat till var han sitt vanliga glada jag igen 🙂
Det var Olivers första dagisdag det, och känns fantastiskt att det gick så här bra! Nu får vi bara hoppas fet fortsätter lika bra också 🙂

image

En bild från häromdagen, men synen var densamma när jag kom hem idag!

image

Bild från idag. Full koncentration på bultbrädan!

Over and out!

Kommentera

