Snart dags för dagis…

Jag kom på att jag nog glömt berätta hur det har gått med dagisplats för Oliver. Först fick vi som sagt plats på ett dagis vi inte ens ansökt om. Innan vi tackade ja ville jag bara höra hur läget såg ut på det dagis vi ville komma in på och efter några turer fram och tillbaka så fick vi till slut plats på det dagis vi ville ändå!! 😀
Inskolningen börjar nu på tisdag eftersom det är röd dag imorgon. Så imorgon är det Olivers sista dag innan dagis! Vår store lille Plutt!
Jag kommer vara ledig från jobbet på tisdag så både jag och Johan är med och träffar personalen och får se hit du ser ut och så. Dagiset kör tredagars-inskolning där föräldrarna är med barnet hela dagarna. Eftersom det är kortvecka så kommer Johan antagligen lämna Oliver själv på dagis några timmar på fredag men sedan är det tänkt att han ska vara färdig för dagislivet… Nästa måndag går Johan tillbaka till jobbet för första gången på fem månader.
Som det ser ut nu kommer jag lämna på morgonen och börja jobba åtta istället och så får Johan hämta vid fyra.
Ska bli spännande att se hur det går. Hoppas och tror att Oliver kommer trivas på dagis men å andra sidan har han visat sig lite blyg den sista veckan nu bara så vi får se hur det går… 🙂

image

På sin nya favoritplats. Stående på kattlådan står han och spanar ut genom fönstret...

Fortsättning följer…

Kommentera

