Vårtrötthet?

Om det nu finns någon sådan åkomma så har jag definitivt blivit drabbad… Idag gick jag upp med Plutten halv sju (nä sova till åtta gäller inte längre) och gav han gröt och så. Sen lade jag mig bara i soffan med Barnkanalen på TV och lät Oliver roa sig själv, vilket han gjorde ganska bra medan hans toktrötta mamma låg och slumrade i soffan. Några timmar senare när jag trodde det var dags för honom att sova sin första lur för dagen la jag mig i sängen med intention att gå upp så fort Oliver verkat komma till ro, vilket han dock inte gjorde då så Johan fick upp med honom. Jag tänkte hela tiden att jag skulle ta mig upp men jag saknade krafterna… Så jag somnade. Jag hörde att Johan smög in och la Oliver en stund senare och snart sussade både mor och son sött.
När jag vaknade till liv runt tolvtiden tyckte jag att jag borde vara utvilad, men kände mig snarare tvärtom helt färdig och hade ingen ork till någonting. Så när Oliver skulle sova för andra gången gick jag och lade mig i sängen och sov igen!
Efter den tuppluren var jag lite bättre så jag klädde på mig och Plutten och gick ner till lekparken. Där fick Oliver gunga vilket fick honom att skratta så här att jag tror hela grannskapet hörde honom…. Åka rutschkana var också jättekul och han gjorde flera tappra försök att klättra upp igen varje gång han kom ner. När jag blev så kall om öronen att jag ville gå in igen fick jag till slut bära Oliver halva vägen för att han helt enkelt vägrade gå hemåt. Han ville springa iväg åt annat håll på nya äventyr… 😉
Så det har varit mycket horisontalt läge för min del idag men jag tror knappast det kommer vara några problem att somna nu. Jag känner mig ständigt trött. Tur vi inte har några planer för helgen alls så imorgon blir nog lika lugn som idag.
Lite bilder från dagen…

image

Snälla en gång till mamma!

image

Gunga är kul!

image

Far och son ritar lite...

God natt!

Kommentera

