Soluppgång

Om jag får frågan vilket jag tycker är finast av soluppgång eller nedgång har jag alltid svarat nedgång. Men sanningen är att det är nog för att jag inte sett speciellt många soluppgången. Nu gör jag det nästan varje dag.
När jag kommer upp ur sängen om morgnarna vid kvart i sex ungefär är det fortfarande mörkt ute. En halvtimme senare har det ljusnat och ytterligare en halvtimme senare när jag åker till jobbet är solen på god väg upp.
Det är förbaskat kallt om dagarna än med flera minusgrader men solen ger oss i alla fall hopp om att våren äntligen är på väg…

image

Från kontorsfönstret igår morse.

image

Imorse.

Nähä, dags att jobba lite nu kanske 😉

Kommentera

