Scrapträff i Gånghester

Idag har jag pysslat hela dagen! ”Pyssel-Stina” (och några till?) anordnade en scrapträff som började halv tio och höll på till åtta på kvällen, men jag gav faktiskt upp lite tidigare än så. I Gånghester samlades i alla fall närmare 50 pysseltokiga scrapnördar och stämplade, klippte, klistrade och stansade hela dagen lång. Det anordnades två utmaningar/tävlingar under dagen där vi fick olika instruktioner/krav för våra alster. Utmaning 1 var efter en skiss som man skulle följa och utmaning 2 hade kraven att det skulle vara rosa, grönt och vitt, något stämplat, något stansat, max fem blommor med mera. Och allt inom tidsramar också såklart. Jag hann med att göra ett kort till varje utmaning men det var på håret att jag blev klar med sista i tid 😛 Tyvärr kan jag inte visa mina verk här idag eftersom de kommer bli födelsedagskort framöver, men jag lovar att visa dem då. Edit 130428: Inläggen för kort utmaning 1 och utmaning 2 här!
Första utmaningen vann en tjej överlägset i antal röster, och det med all rätt. Hon hade skapat ett jättefint kort som låg några nivåer över de andra i min mening. Efter vinnaren var meddelad, lottade de även ut två priser – och jag vann! Priset var en påse med lite pysselprylar 🙂
Efter lunch var det dragning av två olika lotterier varav jag köpt en lott i det ena lotteriet. Och jag vann igen! Det blev ännu en liten påse med stämplar och pysselprylar i pris 🙂 Vinst två gånger!
Klockan sex var det inlämning av utmaning 2 och när jag såg de tio bidragen var det inte lika självklart vem som skulle vinna, så jag tänkte att jag kanske hade en chans… Och jag vann! För tredje gången idag fick jag hämta ett pris! Galet! 🙂 Priset denna gång var en rejäl bunt mindre papper som fick följa med hem.

image

När utmaning 2 var avklarad så kände jag mig rätt nöjd med dagen och packade ihop alla mina grejer och åkte hem, och hann precis hem för att pussa lite på Oliver innan han skulle sova 🙂
Så var min första pysselträff avklarad och det var riktigt kul. Jag hade hoppats att jag skulle kunnat titta mer på andra och få lite mer tips och inspiration, men det fanns inte tid till det. Jag hade fullt upp med mina kort! Men om man inte är lika långsam som jag så hade man säker kunna titta mer 😛
Gäsp, nu blir det i alla fall sängen för mig. God natt.

2 thoughts on “Scrapträff i Gånghester

  1. Pingback: Saras 30-årskort | Martinas lilla värld

Kommentera

