Att vara förälder till en ettåring…

Att vara småbarnsförälder innebär att man får…vänja sig vid vissa saker. Och att vissa saker är helt normala. Till exempel…

Bild lånad från http://www.frokenmela.se

Bild lånad från http://www.frokenmela.se

  1. Att det alltid är leksaker överallt och alltid är stökigt hemma.
  2. Att hitta fjärrkontrollen till TVn i en sko i hallen.
  3. Att datorn man lämnade på för fem minuter sedan är avstängd när du kommer tillbaka.
  4. Att alla fönsterlampor är släckta när man vill ha dem tända och tvärtom samt att timern är sju timmar fel inställd.
  5. Du blir orolig när det är helt tyst i lägenheten, men lugn när det bankas, skriks och väsnas.
  6. Att toaletten spolas tre gånger på raken.
  7. Att hitta en pusselbit i kattlådan.
  8. Att kliva på en byggkloss som låg gömd under mattan.
  9. Att saker försvinner spårlöst.
  10. Din telefon har bitmärken.

 

One thought on “Att vara förälder till en ettåring…

  1. Haha, så sant så sant! Fast vid tre års ålder stämmer fortfarande många punkter 🙂
    Igår kunde jag inte hitta fickan till min telefon. Gissade jag hade lagt den på något konstigt ställe. Sen ringde hemtelefonen (mobil) och jag kunde inte hitta den heller trots att jag hörde den ringa. Fick ringa upp den två gånger innan jag hittade den under soffan i min ficka till mobilen… 😀

Kommentera

