Hej träningsvärk!

Ja hej alla läsare till att börja med. Dåligt med bloggande sista tiden men det känns som om jag knappt har en minut över för mig själv längre, då jag inte har några måsten. Det är jobba, handla, äta, sova, jobba, tvätta, städa, jobba, träna, jobba, äta, sova dö… Typ.
Och ja, ni läste rätt. Det stod faktiskt träna där bland alla verb. Jag har börjat Zumba igen, med Herbalife H24 Fitclub. De kör varje onsdag och söndag och jag ska försöka vara med så ofta det bara går. Igår var jag med en söndag för första gången med en riktigt träningstyrann som ledare 😛 Hon körde något som mer liknade aerobics än Zumba, och avslutade med typ 20 minuter styrka. Jag fick träna muskler som legat i dvala i typ två år, och idag mår jag därefter. Det är en pärs att gå nerför trappor och det var knappt jag kunde köra hem efter jobbet eftersom när jag skulle backa ut bilen och hålla armarna i en viss vinkel. Känns riktigt uppmuntrande när jag tänker på att det kommer vara ännu värre imorgon, yeha!
En update på Oliver-fronten då. Hans tänder har ploppat upp som svampar. För en månad sedan hade han två tänder, nu har han sju! Lärt sig ställa sig upp själv har han ju också som ni vet. Dock är det någon som har bytt ut Oliver mot en klätterapa! Han ska klättra på allt! Det började med toaletten, men nu är det på sin leksakskista, vår säng, kattlådan i vardagsrummet och allt annat han kommer upp på. Jag är inte nöjd med klätterapan utan jag vill ha tillbaka Oliver!

image

image

Han har blivit en riktig tjurfrans när han inte får som han vill också. Vilket är ganska ofta. Till exempel varje gång han vill klättra. Då kan det se ut så här.

image

Det är tur det går över fort i alla fall =)
Nu var min lilla soffstund över för nu är det dags för veckohandling. Johan kommer få bära alla kassar idag!
Ciao!

One thought on “Hej träningsvärk!

Kommentera

