Gustavs 12-årskort

Här är ett till kort, till min brorson Gustav som fyllde tolv år i fredags. Fotbollsspelare som han är så fick det bli Soccer Edwin, med kläder i samma färger som laget Gustav spelar i! 😉 Själva idén om ett runt kort som ser ut som en fotboll har jag väl faktiskt snott från Angela Hunt i Magnolias DT, och kortet blev faktiskt mer likt än jag planerat men jag hoppas hon kan förlåta mig 😉 Eftersom jag helt plötsligt inte längre hittar inlägget, och blogspot.com inte har nån sökfunktion på sina bloggar (tacka vet jag wordpress!), med bilden jag utgick från kan jag inte visa originalet, utan ni får nöja er med mitt resultat!

Soccer Edwin från Magnolias The Winner Takes It All 2011

Soccer Edwin från Magnolias The Winner Takes It All 2011

Soccer Edwin från Magnolias The Winner Takes It All 2011

DSC06206

Stämpel: Soccer Edwin från Magnolias The Winner Takes It All 2011
Distresser
Hud: Vintage Photo och Tattered Rose
Hår: Tea Dye och Scattered Straw
Tröja, byxor och skor: Black Soot
Fotboll: Black Soot

Den stora fotbollen (själva kortet) har jag skrivit ut med skrivaren på ett tjockare kartongpapper och sedan vikt och klippt ut. Gräset har jag klippt ut för hand, likaså de runda pluttarna som jag stämplat G-R-A-T-T-I-S på. Blev själv riktigt nöjd med målningen och tycker det var lite kul att fått ihop ett litet annorlunda kort istället för det vanliga kvadratiska som det lätt blir annars.

One thought on “Gustavs 12-årskort

Kommentera

