En väldigt speciell julklapp…

Jag hade tänkt berätta om den här julklappen i inlägget om julafton med min familj, men valde att låta bli och låta den få ett eget inlägg istället. På julafton fick jag en lite annorlunda julklapp nämligen, som för vem som helst annars inte ser så märkvärdig ut, men är speciell för mig. Mitt under julklappsutdelningen kom pappa fram med ett paket och läste ett rim vilket först fick mig att rynka pannan, men sedan gick det upp för mig vad paketet innehöll. Dagen då mitt första marsvin Mimmi dog var jag en minst sagt otröstlig liten tjej, och av någon anledning så hade jag då fått för mig att jag ville ”tälja” mig ett marsvin (fråga mig inte…).

Så pappa tog med mig ner i källaren och hjälpte mig välja ut en rund vedpinne som vi kunde använda, och ur denna sågade och formade vi fram ett marsvin. Kvar i rumpan på marsvinet satt fortfarande resten av vedpinnen som en stor lång klump, och sedan hände inte mer. Den blev aldrig klar. Jag minns inte så mycket av just tillverkningen, men jag vet att jag i år efter detta sett det halvfärdiga trädjuret nere i pannrummet, ligga och damma på en hylla. Så när pappa läste upp rimmet nedan så förstod jag att han faktiskt gjort klart mitt lilla trämarsvin och sågat bort den där stora vedpinnen från rumpan. Nästan tjugo år efter att projektet påbörjades…. Att den sedan var målad i samma färger som Mimmi hade jag verkligen inte väntat mig! Tack snälla söta pappa för den här presenten, det var väldigt gulligt av dig ❤ Och självklart även mamma som nog stod för målningen! 🙂

Rimmet som pappa skrev ihop.

Rimmet som pappa skrev ihop.

Det färdiga trämarsvinet, färdigställt efter nästan tjugo år...

Det färdiga trämarsvinet, färdigställt efter nästan tjugo år…

Originalet ;)

Originalet 😉

Vilken var er bästa julklapp i år? =)

One thought on “En väldigt speciell julklapp…

  1. Fantastiskt e vad det e… vilken oerhört fin och personlig present! Jag började gråta av detta inlägg… gulligt att dom har gjort klart henne!:-) Har så fina & roliga minnen från denna tid, jag e alldeles rörd nu♡ kram

Kommentera

