Oliver 1 år!

Hej på er, Oliver här! Tänkte jag skulle berätta lite hur det är att vara ett år. Mamma har ju skrivit om mig när jag blivit tre fem eller nio månader innan, men nu tänkte jag faktiskt er få höra det från min sida, som det är. På riktigt! I söndags fyllde jag ett år. Det är rätt mycket om du frågar mig. Jag har ju liksom alltid funnits? Tiden innan jag fanns kan inte ha varit speciellt rolig…

Eftersom det inte kan finnas något bättre än att leka med mig så gäller det att börja dagen tidigt, runt klockan sex ungefär. Innan när mamma började jobba och jag pappa började vara hemma med mig istället sov jag till ungefär halv åtta på morgonen, tänkte va lite schysst mot farsan så där i början liksom. Men nu kan vi inte spilla tid på att sova så upp och leka vid sex. Då hinner jag dessutom klättra lite på mamma innan hon åker och jobbar. Sen får jag gröt av pappa. Han ser jättetrött ut när han matar mig, haha. Då tänker jag att det är bäst att få igång honom lite så jag sätter igång med lite upptäcktsfärd eller så. Har jag tur så har mamma och pappa glömt att stänga dörren till badrummet för där inne finns massa skoj! Det tråkiga är att både mamma och pappa blir så himla sura varje gång jag är där inne och kollar om kissarna har bajsat eller så. ”Nej nej nej nej!!” Det är det enda de säger! De säger det så mycket att jag har börjat härma dem; nä nä nä säger jag. För att de ska fatta hur det låter liksom… Dessutom har jag kommit på ett knep. När mamma ser så där arg och sträng ut och säger NEJ så ler jag bara och säger ”mamma”. Då är hon inte lika arg längre! 🙂

Häromdagen var det ett himla ståhej! Först åkte vi bil jättelångt hem till några människor jag aldrig träffat innan, och han tog massa kort på mig. Fast jag brydde mig inte så mycket om det, de hade massa roliga leksaker där! Mycket roligare än de där tråkiga som mamma och pappa ger mig hemma. Pappa ropade på mig hela tiden och ville att jag skulle titta på honom, men hallå, jag kan ju inte leka med alla leksaker om jag skulle titta på honom heller!?

Sen nästa dag var mamma jättetråkig. Hon hann inte leka med mig någonting utan hon skulle bara sitta vid sitt skrivbord och sen skulle hon baka sa hon. Jag och pappa somnade i soffan för hon var så tråkig. Sen kom farmor och farfar hit. Farmor är alltid jätteglad och kallar mig älskling hela tiden. Jag gillar henne. Jag fick massa paket med roliga saker i. Till exempel en jättetuff bil. Mamma sa att jag skulle använda fötterna för att åka framåt med bilen, men jag tycker det var mycket roligare när Magnus eller nån av de andra puttade på istället! Sen fick jag smaka på tårtan mamma bakat. Den smakade konstigt. Sen spydde jag.

Jag och Feffe leker med tunneln. Det var skoj!!

Jag och Feffe leker med tunneln. Det var skoj!!

Igår åkte jag, mamma och pappa till tant Berit på BVC. Jag fick sitta på en våg och ligga på bänken medan Berit drog i mitt ben och mätte mig. Jag är lång nu, 75,5 cm minsann och jag hörde allt att de sa att jag ligger på kurvan! De sa också att med mina 11,5 kg ligger jag lite över viktkurvan, fast det lyssnade jag inte på. Sen var inte Berit snäll alls! Hon stack mig i benen med vassa sprutor som gjorde jätteont! Fast mamma såg så där himla käck och glad ut, fast de gjorde så dumt mot mig. Konstiga mamma. Men jag kramade om henne för allting känns alltid lite bättre då.

Jag kan gå nu, visste ni det!? 😀 Jag är jättestolt, och både mamma och pappa ser så himla glada ut varje gång jag gör det så jag går lite mer varje dag, men det är lite knepigt. Det går mycket fortare att krypa, så jag funderar lite på om man inte skulle fortsätta med det trots allt…? Idag kröp jag jättefort! Jag fick syn på att den där dumma grinden till köket stod öppen så då kröp jag så fort jag bara kunde för att hinna fram och kolla så kissarna fått mat. Men mamma hann ikapp mig… 😦

På tal om kissarna så är de rätt tråkiga. Jag vill leka med dem men de bara går iväg jämt. Jag får klappa Rasmus ibland, men Ronja går ju inte komma nära! Tråkkatt!

Något som är roligt däremot är att bada. Det fick jag göra igår! 🙂

SAM_2133  SAM_2136 SAM_2150

SAM_2156

Så är livet som ett år! Hej svejs!

Kommentera

