Olivers ettårskalas nummer 1

Pust! Då var denna dagen över! Hela helgen har, inte helt otippat, kretsat kring Olivers födelsedag med fotograferingen igår och sedan bakning till idag. Det gick inte riktigt som jag tänkt mig så idag blev det stressigt och ännu mindre som jag tänkt mig, men det blev ganska bra i slutändan ändå. Jag fick ihop en gluten- och laktosfri tårta till slut som blev väldigt god, tänkte lägga ut recept och instruktioner nån dag när jag hinner.

Klockan fyra kom farmor och farfar och ringde på, och strax därpå kom Andreas, Sara och Magnus. Jennifer jobbade och kom först senare på kvällen, lagom till vi serverade kaffet och glöggen. Men jag ska inte skriva så mycket mer utan låta bilderna tala istället 🙂

Farmor och farfar kom med ett stort runt paket...

Farmor och farfar kom med ett stort runt paket…

...som innehöll en lektunnel.

…som innehöll en lektunnel.

Far och son.

Far och son.

Sedan kom Magnus med ett stort paket från sig, Jennifer, Andreas och Sara.

Sedan kom Magnus med ett stort paket från sig, Jennifer, Andreas och Sara.

Den lådan innehöll en polis-bobbycar! 😀

Det var roligt att åka bilen!

Det var roligt att åka bilen!

Lektunneln blev mest poppis hos de vuxna bröderna...såklart...

Lektunneln blev mest poppis hos de vuxna bröderna…såklart…

Efter en stund vågade han krypa genom tunneln också.

Men efter en stund vågade Oliver krypa genom tunneln också.

Dukat för födelsedagsfika!

Dukat för födelsedagsfika!

IMG_4824 IMG_4815

Efter tårtan blev det mer paket, från mig och Johan.

Efter tårtan blev det mer paket, från mig och Johan.

IMG_4840 IMG_4835

Jag och Andreas monterade ihop gunghästen. Foto: Sara

Jag och Andreas monterade ihop gunghästen. Foto: Sara

Och självklart skulle det provgungas lite också! Foto: Sara

Och självklart skulle det provgungas lite också! Foto: Sara

Och mot slutet av kalaset dök Olivers favoritlekkompis Jennifer upp!

Och mot slutet av kalaset dök Olivers favoritlekkompis Jennifer upp!

Mot slutet av kvällen blev dagens huvudperson väääldigt trött efter att ha lekt och stojat så, så han somnade som en stock när jag nattade honom. Oliver, jag och Johan tackar våra gäster så jättemycket för de fina presenterna, de lär komma väl till användning (tunneln blev ju genast en favorit hos katterna också…). Själv ska jag gå och störta i säng jag också nu! God natt!

Kommentera

