Oliver kan själv: #tar sina första steg

Egentligen tog han sitt allra första steg hemma hos mina föräldrar förra helgen, men det var så knappt att jag inte riktigt räknat med det. Sedan har han tagit något litet steg under veckan när vi ”övat” med honom men ikväll tog han några riktiga stapplande steg när vi var hemma hos Johans föräldrar, så idag räknar jag det som de första riktiga stegen. Självklart gick det inte riktigt lika bra så fort vi filmade, men lite kan ni se i alla fall 🙂

Jag vet inte riktigt vad som hänt med Plutten, för när han var mindre så var han liksom så ivrig på att lära sig, han ville så gärna och försökte fast han inte kunde än. Nu är det tvärtom. Han kan stå utan stöd men han vill inte. Det är nästan omöjligt att ställa honom upp numera för han bara sätter sig ner på en gång. Man får locka och distrahera för att få honom att stå kvar.
Men skam den som ger sig, haha. Om Johan övar stenhårt med honom nu kanske han kan gå till ettårsdagen 😉 Och innan någon hinner bli upprörd nu så är det väl bäst att jag tillägger att självklart får Oliver lära sig i sin egen takt! Det är ingen brådska för det kommer väl fort nog ändå!
Nu ska jag gå och lägga mig, god natt!
//Stolt mamma

2 thoughts on “Oliver kan själv: #tar sina första steg

  1. hur KAN du pressa ditt barn så?! usch..

    hehehe.. klart ni ska öva! övning ger färdighet heter det ju 🙂 vilken dag som helst kommer det smälla och han springer runt som han aldrig gjort nåt annat! nästa vecka är du en sv. de mammor som svettas i mataffären och plockar upp varorna från hyllan barnet just vält ner.. för tionde ggn 😉

    heja Oliver!! 😀

Kommentera

