Höstpyssel med kakfat och mossa

I helgen var jag hemma på besök hos mor och far medan Johan hade LAN med sina kompisar. På lördagen tog jag och mamma en tur ut i skogen medan pappa var hemma med Plutten. Anledningen till denna naturupplevelse var för att samla in lite mossa, lingonris, enris och några tallkvistar. Igår kväll tog jag fram påsen med skogsinnehållet, mitt stora kakfat samt lite svampar och lingon jag köpt på EKO och pyntade ihop följande… 🙂

Höstpyntat det stora kakfatet jag fick av svärmor i julklapp för några år sedan.

Nedersta fatet…

…mitten…

…och överst.

Innanför fönstret satt en nyfiken Ronja och tittade ut…

Ljusen är batteridrivna värmeljus med led-lampor som lyser dygnet runt nu. Det blev myspys på balkongen det! Nu längtar jag nästan tills jag kan sätta upp granrisgirlangen med ljusslinga runt balkongräcket också så blir det riktigt mysigt där ute! 🙂

3 thoughts on “Höstpyssel med kakfat och mossa

Kommentera

