Mitt nya jobb

Jag förstår att ni väntat på ett inlägg om mitt nya jobb (ironi) så här kommer det. Har haft varken tid, lust eller ork att blogga något de sista dagarna, men nu sitter jag insvept i en filt uppe hos svärföräldrarna medan Johan hjälper till att blåsa löv i trädgården, och Oliver äntligen har somnat, så nu har jag tid över.
I torsdags infann jag mig då på kontoret klockan åtta på morgonen. Där fick jag först gå en liten ”husesyn” i byggnaden och sedan blev jag placerad vid min egna datorstation och presenterad för övriga kollegor i mitt team – dvs Audio/Video Tillbehör, men även en mängd andra människor kom och hälsade på mig och hälsade mig välkommen.

image

Min arbetsstation

image

Min snygga datamus 😉

Daniel, vars tjänst jag tar över, är med mig så länge och lär upp mig i mitt nya arbete. Och det är mycket man ska lära sig, så jag proppades full med information från åtta till fem. Under dagen fick jag lära mig deras system och admin för hemsidan, samt publicera min första produkt; en in-earhörlur från Audio-Technica 🙂

Jag som inte är van vid att gå upp och vara uppe tidigt, och sedan sitta framför en datorskärm hela dagen var så vansinnigt trött att jag knappt vågade köra bilen hem på eftermiddagen. Jag ville gå och lägga mig på en gång, men var tvungen att skriva klart Samsung-recension nummer tre innan jag fick störta i säng halv tio!

På fredagen valde jag att börja klockan sju. Vi har flex och kan välja att jobba mellan 7-16, 8-17 eller 9-18. Jag kommer försöka börja sju varje dag för att få komma hem så tidigt som möjligt och hinna pussa på Plutten innan han ska sova.
På fredagen fick jag en första inblick i deras program för planogrammering av produkterna, vilket också kommer bli en av mina uppgifter. Och så blev jag introducerad för fredagsfikat 😉

Det var två intensiva dagar så jag var, och är, väldigt tacksam att jag fick börja en torsdag så jag fick lite mjukstart. Imorgon ska jag på’t igen och jag riktigt ser fram emot det! 🙂

Nu verkar det som om karlarna är klara i trädgården, och det är nu mindre än en timme kvar till avspark för Elfsborgs guldstrid. Sista matchen och vinst betyder SM-guld, heja heja! 😀

One thought on “Mitt nya jobb

Kommentera

