3 km

En timmes promenad med Jennifer igår och en löparrunda idag. Efter två veckors latande var det behövligt… Hade för avsikt att springa lite längre sträcka idag, och det lyckades jag med. Om man räknar med min raska promenad till uppvärmning så spräckte jag till och med trekilometersgränsen.

image

Själva löpningen gick faktiskt bra. Fick håll i mitten men jag kramade ett par kottar så knogarna vitnade och det verkade hjälpa för det blev bättre. Det är fortfarande inga siffror att skryta över men för den här latmasken är det en prestation att springa tre kilometer utan att stanna.
Om jag nu bara kunde komma ut lite oftare och mer regelbundet så det faktiskt gör lite nytta också. Men då skulle jag behöva några timmar till per dygn och gärna någon extra dag per vecka också…

Kommentera

