Jag har ett nytt jobb!

Jepp så är det! Från och med första första november kan jag titulera mig som Sales Merchandiser på NetOnNet! Flashigt det låter va? 😉 Jobbet är i ett team om fyra personer på Audio-Video Tillbehör och innebär i främsta hand att lägga upp nya produkter på deras hemsida genom att fixa produktbilder och skriva produkttexter. Jag kommer även ha hand en del om planogram till lagershopparna (dvs planera var och hur produkterna ska vara i butikerna) samt hjälpa kundtjänst med det de inte kan svara på. Det är så jag fått det förklarat för mig. För er som känner mig hör ju direkt att det här jobbet passar mig som handen i handsken, eller hur? 🙂 Text och bild är ju liksom ”my thing”!

Bild lånad från http://wondercliparts.com/

Hur gick då detta till och varför får ni höra om det först nu? Ja, jag har valt att ligga väldigt lågt med detta från första början och bara berättat för några få, väl valda, personer 😉 Ungefär samtidigt som jag gick på mammaledighet slutade min dåvarande chef på Siba och fick ett fancy jobb på NetOnNet, och redan då bad jag honom att hålla lite utkik efter något passande jobb åt mig, även om det inte direkt var aktuellt just då. När vi sedan fick det tråkiga beskedet om Siba, skickade jag ett sms och påminde honom, och bara två dagar senare hörde han av sig om det här jobbet. Jag fick prata med killen som rekryterade och fick komma på intervju veckan därpå (12 september)! Sedan blev det nästan två veckors väntan innan jag fick besked om att jag gått vidare till en andra intervju som ägde rum förra måndagen. Då fick jag träffa tre andra personer, som löste av varandra på löpande band. Blev alltså inte intervjuad av dem samtidigt, utan en i taget.
Och så igår kom det där samtalet man väntar på efter en jobbintervju. Min nya blivande chef ringde och meddelade att han vill att jag ska börja jobba hos dem! 😀 Det ”negativa” i allt det här är att jag måste börja redan första november. Normalt sett hade det väl varit toppen, men jag hade gärna varit mammaledig några månader till och sedan låta Johan vara hemma någon månad innan vi skolar in Oliver på dagis. Men men, man kan inte få allt här i världen, och just nu är jag jätteglad att jag fått ett sånt jobb jag velat ha i flera års tid! Imorgon ska jag dit och skriva på kontrakt! Grattis till mig! =)

 

11 thoughts on “Jag har ett nytt jobb!

  1. Jippi vad kul!! Grattis!! Hoppas det kommer passa dig och du kommer trivas. Det var ju snabba ryck, du börjar ju snart!!
    Ska Johan vara hemma ett tag nu då eller hur har ni gjort med förskoleplats?

    • Tack. Ja det var snabba puckar här!
      Ja, nu får Johan gå hemma några månader och så får vi se sen hur det blir med dagis. Jag ändrade köplats till 1 april igår, men sen får vi se.

      • Haha jooo men seriöst jag blev så HIMLA glad så jag bara skrev fort som tusan 😛 Kom på när jag tryckt på SKICKA att, hmm, det står nog längre ner 😉 Ligger lite efter med läsandet men nu är jag ikapp!
        Måste kännas sjukt roligt? 🙂 Så himla värd det!
        Kan inte du skicka över lite pysselfingrar förresten?! Jag vill OCKSÅ göra julkort :/ 😉 Kram

Kommentera

