Nya gardiner i kök och sovrum

När jag var hemma på kalas i Värnamo förra helgen fick jag en ny köksgardin som mamma sytt. Jag insåg dagarna innan det att jag har haft samma gardiner i köket sedan vi flyttade in, och de är då inte speciellt roliga! Så snälla mor min gick och köpte ett tyg på Åhléns för att sy en hissgardin åt mig. Dock gillade jag inte riktigt banden hon köpt, jag tyckte de var för smala, så jag åkte ner till stan förra veckan för att byta till bredare. Och när jag gick där på tygavdelningen fick jag syn på ett tyg jag gillade och tänkte att det skulle nog passa i sovrummet. Så jag köpte mig en bit och har faktiskt lyckats sy till dem alldeles själv. Det är ju bara att fålla i stort sett så inget avancerat, men jag kan nog räkna på mina fingrar hur många gånger min symaskin varit framplockad sedan jag köpte den. Men jag lyckades. Titta inte för nära på sömmarna när ni hälsar på bara, haha 😉

Kök före.

Kök efter. Har dock klippt av banden lite sedan jag tog bilden.

Sovrum före.

tyg Ofelia Åhléns hissgardin

Sovrum efter.

Kul med lite förnyelse i hemmet! 🙂

2 thoughts on “Nya gardiner i kök och sovrum

  1. Wow vilken skillnad! Jättesnyggt! Blev verkligen toppen! Funderar på nån hissgardin till Annies rum sen, tycker det är så snyggt. Men då får jag ta hjälp. Symaskin, vad är det?! 😉

Kommentera

