Inköp och innehåll av goodiebag på Magnoliadagen

Kusin Helena efterfrågade bilder på mina inköp på Magnolia igår, så here it comes 🙂

image

Ett gäng enfärgade cardstocks.

image

Mönstrat rosa

image

Mönstrat lila/blått

image

Mönstrat rött/jul

image

Blommor, stämplar och mini jewels.

Och så är det säkert någon som är nyfiken på vad innehållet i goodiebagen var 😉 För två år sedan fick jag några små papper, en stämpel, en liten die och någon dekoration. I år hade de utökat innehållet rejält! 😀

image

Det var en stor silvrig påse man fick.

image

Goodiebagen innehöll en Magnolia-tidning, tre monterade stämplar (varav två var samma, en unik), tre dies, två paket blommor, en påse dekorationsstenar och två godisklubbor! 🙂

Stämplarna var en Tilda som Lucia och Edwin som stjärngosse. Min tredje stämpel var en apa 🙂 medan Sara fick en annan Tilda med blommor i famnen som tredje stämpel. Även diesen skiljde sig något i våra påsar. Nu hoppas jag bara få tid och massor av inspiration att pyssla mängder. Det är väl dags att börja med årets julkort nämligen…

2 thoughts on “Inköp och innehåll av goodiebag på Magnoliadagen

  1. Åh många fina grejer! Å vilken najs goodiebag.
    Men en liten fråga från en som inte kan nått om stämplar å så. Köper du dem omonterade? Å vad är en dies??
    🙂

    • Ja, gummistämplar köps normalt sett omonterade. Man köper ett ark med ett slags ”skumgummi” som man klistrar fast stämpeln på och klipper ut, och sedan använder man ett akrylblock (plastplatta) när man stämplar. Svårt att förklara bara så här… 😛 Det finns stämplar som är monterade på ett träblock, men jag är inte så förtjust i dem. Tycker de är klumpiga och svåra att stämpla med och få jämnt.
      En die (en die, flera dies?) är en ”mall” som man använder till en slags skärmaskin, som jag inte har. Så med andra ord har jag ingen nytta av dies ännu. Jag o Sara kanske köper en ihop nån dag? 🙂

Kommentera

