For the very last time…

Idag jobbade jag min sista dag på Siba. Någonsin. Det är tråkigt att vårt goa gäng splittras och att butiken försvinner men för egen del känns det ändå rätt okej. Eftersom det händer just nu så känner jag ingen panik över att hitta nytt jobb, det löser sig nog.
Idag gick det ut på att sälja så mycket som möjligt av det som fanns kvar, vilket inte var så mycket. Mest returer, skadade förpackningar och utgående produkter. Men ett och annat fynd gjordes det ändå 🙂
En av de allra sista kunderna jag hade för dagen var en man som tyckte det var tråkigt att vi stängde, som hade haft roligt att handla hos oss och önskade oss alla lycka till i framtiden. Det var väldigt roligt att höra och få avsluta Siba-karriären med 🙂

image

image

Sista bilden är på en av mina höjdpunkter på Siba. Det är ett meddelande som jag fick av Jessie i juli för två år sedan och har sparat sedan dess, bara för att det är så kul. Nog att man fått lite underliga frågor från kunder genom tiderna, men det här är en av vinnarna 🙂

image

De sista dagarna nu kommer mina kollegor jobba hårt med att tömma lokalen och packa inredning som ska skickas till andra butiker. Jag jobbar inte, men tänkte ta mig ner till dem och hälsa på någon dag i veckan. Sedan kör vi en grand finale-avslutningsmiddag med hela gänget om två veckor. Det ska bli skoj 🙂
Ikväll blir det soffan, och så ska jag prova Marabous nya chokladkaka Vit choklad! 😀

3 thoughts on “For the very last time…

  1. Vad konstigt det måste ha känts och jobbat sista dagen… :S

    Tack för att du påminde mig om köttfärskunden! Haha! Det hade jag helt glömt av! Fick mig återigen ett gott skratt. Började även tänka på ”sexfilms”kunden 😉

  2. ja va inne häromdagen, fick typ tårar i ögonen för det kändes så tragiskt att det stället man varit på så länge, hållt fint och skött nu såg ut som en krigsplats med grejer överallt och på golvet.. blev förvånad över den reaktionen men samtidigt lycklig över att slippa vara delaktig i att packa ner det stället som bjudit på så många roliga stunder :((

    säg till när du går dit, jag kanske hänger på! kram

Kommentera

