Jag är Samsungs nya testpilot! :D

För ett tag sedan ansökte jag om att få bli testpilot av Samsungs nya systemkamera NX20, genom att svara på några frågor och skriva en motivering om varför just jag skulle passa som testpilot. Kameran är försedd med bland annat WiFi för trådlös överföring av bilderna direkt till Youtube och Facebook exempelvis. Eftersom jag inte hörde något från Samsung trodde jag att det var kört, men så idag kom ett mail där det stod att jag ”vunnit! 😀 Jag är en av fyra testpiloter i Norden!! Samsung har utsett en vinnare för vart och ett av länderna Sverige, Norge, Finland och Danmark. För varje land vinner den som av juryn bedöms bäst kunna bidra som testpilot – och det är alltså JAG! 😀 Jag är så glad, och kan ju inte annat än hålla med om att de valde helt rätt person som testpilot 😉

Som testpilot ska man – ja, testa kameran, och sedan ladda upp några bilder och skriva om sina upplevelser och erfarenheter till Samsung. Jag kommer självklart tycka och tänka om kameran här på bloggen också, så ni kommer inte missa något. Nu ska jag bara fylla i lite låneavtal och sånt så kommer jag få kameran skickad hem till mig och så har jag ungefär två månader på mig att utvärdera den.

Bild lånad från samsung.com

Jag som alltid varit trogen Canon på systemkamerasidan är lite skeptisk mot hur Samsung kan göra kameror. Jag är ju fan av Samsung på mobil-sidan och TV också för den delen, men hade aldrig gått och köpt mig en Samsung systemkamera i första taget. Det ska bli spännande att se om de kan motbevisa mig nu eller ej 😉

Fortsättning följer, stay tuned!

8 thoughts on “Jag är Samsungs nya testpilot! :D

  1. GRATTIS! Vad kull!!! Tycker du borde få behålla din testkamera sen efter 2 månader! Det kan dom väl bjuda på för besväret:-P
    Få se om du nu blir frälst på Samsung när det gäller kamera oxå… Canon ligger kanske pyrt till hehe.

  2. Pingback: Min första recension av Samsung NX20 | Martinas lilla värld

Kommentera

